Rzemieślnicza Branżowa Szkoła I Stopnia w Pilźnie jest szkołą niepubliczną powołaną przez Izbę Rzemieślnicza oraz Małej
i Średniej Przedsiębiorczości w Tarnowie. Umożliwiamy młodzieży zdobycie konkretnego zawodu, a tym samym absolwentom zwiększy szansę na znalezienie miejsca pracy lub samodzielne jego stworzenie.
Nauka
w szkole to
3 dni zajęć szkolnych
i 2 dni dni zajęć praktycznych
w tygodniu nauki. Uczniowie otrzymują wynagrodzenie za swoją pracę
w czasie praktyk.
Praktyki
Uczniowie Rzemieślniczej Branżowej Szkoły I Stopnia w Pilźnie im. Bł. Karoliny Kózkówny odbywają praktyki zawodowe w 53 zakładach pracy na terenie Pilzna, Dębicy, Brzostku, Tarnowa, Skrzyszowa, Jodłowej, Łęk Dolnych, Kleci, Chotowej, Czarnej, Chorzelowa k/Mielca i Jasła.
Zajęcia praktyczne realizowane są według programu praktyk i podstawy programowej. Pracodawcy muszą spełniać wymagania zawodowe i pedagogiczne.
Pracodawcy podpisują z uczniami umowę o pracę w celu nauki zawodu. Praktyki są płatne i okres ten liczy się do stażu emerytalnego.
Uczniowie swoje umiejętności i wiedzę mogą rozwijać na stażach zagranicznych w Niemczech i Hiszpanii oraz licznych konkursach zawodowych na etapie wojewódzkim i ogólnopolskim.
Współpracujemy z:
- zakładami pracy
-
Izbą Rzemieślniczą oraz zrzeszonymi w niej cechami i spółdzielniami
-
Rodzicami
-
innymi organizacjami i instytucjami wspierającymi jej działalność
Zadania szkoły:
przygotowanie kwalifikowanych pracowników w zawodach określonych kwalifikacją zawodów i specjalności szkolnictwa zawodowego
wdrażanie uczniów do wykonywania pracy zawodowej z pełną odpowiedzialnością i zrozumieniem jej znaczenia społeczno - gospodarczego
zapewnienie uczniom wykształcenia ogólnego do wykonywania zawodu i umożliwiającego dalsza naukę, a także wdrażania ich do samokształcenia oraz podnoszenia kultury zawodowej
kształcenie postaw moralnych i społecznych, podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
umacnianie poczucia obowiązku oraz dyscypliny pracy nauki
rozwijanie aktywnych postaw społecznych i zawodowych
zapewnienie pomocy psychologiczno – pedagogicznej poprzez współprace z poradnią pedagogiczną, kuratorami sadowymi i instytucjami opieki społecznej – w miarę potrzeb i możliwości
zapewnienie opieki nad uczniami posiadającymi orzeczenia o niepełnosprawności
rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez przekazywanie treści oraz funkcjonowanie kół zainteresowań
sprawowanie indywidualnej opieki nad uczniami, którym z powodu warunków rodzinnych lub losowych potrzebne są szczególne formy opieki, w tym stała bądź doraźna pomoc finansowa w formie stypendiów socjalnych, zasiłków losowych, dopłat do kosztów dojazdów do szkoły, dożywiania, wypożyczania z biblioteki szkolnej na cały rok szkolny podręczników